جزیره دانلود گرگانیان

جزیره دانلود گرگانیان

آموزش و ترفند ، نرم افزار ، پرسپولیس ، تم موبایل ، کد اپدیت انتی ویروس
جزیره دانلود گرگانیان

جزیره دانلود گرگانیان

آموزش و ترفند ، نرم افزار ، پرسپولیس ، تم موبایل ، کد اپدیت انتی ویروس

مشخصات و ویژگی های گوشی جدید نوکیا N9

طی کنفرانس ارتباطات نوکیا در کشور سنگاپور، این شرکت اسمارتفون جدید خود را که بر پایه‌ی سیستم عامل لینوکسی MeeGo می‌باشد را با نام N9 معرفی کرد.

۱N9 نخستین اسمارتفونی است که همراه با سیستم عامل جدید MeeGo که با مشارکت Intel و Nokia ساخته شده است، به بازار عرضه می‌شود. این سیستم عامل دارای رابط کاربری جدیدی بوده که به بسیاری از حرکات دست بر روی آن، حساس است. Home Screen آن دارای ۳ پنل می باشد که نخستین آن شامل برنامه‌هایی هست که روی دستگاه نصب شده اند. دومین پنل شامل تقویم رخدادها (Events)، اطلاعات شبکه‌های اجتماعی، اطلاعیه‌ها (Notifications) می‌باشد و آخرین پنل نمایانگر برنامه‌های در حال اجرا می باشد که توسط Pinch & Zoom می‌توان به آن‌ها دسترسی داشت.


به همراه مرورگر وبی عرضه می‌شود که بر پایه‌ی Webkit 2 بوده و از استاندارد HTML5 بطور کامل پشتیبانی می‌کند اما به نظر می‌رسد در حال حاضر شامل پشتیبانی Flash نمی‌باشد. در قسمت سخت افزار، Nokia N9 از بدنه‌ی پلی کربنات بهره می‌برد و دارای صفحه نمایش AMOLED با سایز ۳.۹ اینچ و رزولوشن ۸۵۴×۴۸۰ می‌باشد که توسط Gorilla Glass از آن به‌خوبی محافظت می‌شود. دوربین آن ۸مگاپیکسل بوده و دارای لنز Carl Zeiss و همچنین فلاش LED و فوکوس اتوماتیک بوده و فیلمبرداری آن با دقت HD می‌باشد. بخش پردازشی N9 از پردازنده‌ی ۱ گیگاهرتزی TI OMAP3630 | Cortex A8 و پردازنده‌ی گرافیکی PowerVR SGX530 به همراه ۱گیگابایت RAM شامل می‌شود. در بخش اتصالات، شاهد WiFi 802.11n، Bluetooth 2.1، GPS، سنسور شتاب سنج، تراشه‌ی NFC، قطب نمایش دیجیتال و باند ۳G HSPDA هستیم و شایان ذکر است این دستگاه همچون iPhone از سیم کارت MicroSIM استفاده می‌کند.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد