جزیره دانلود گرگانیان

جزیره دانلود گرگانیان

آموزش و ترفند ، نرم افزار ، پرسپولیس ، تم موبایل ، کد اپدیت انتی ویروس
جزیره دانلود گرگانیان

جزیره دانلود گرگانیان

آموزش و ترفند ، نرم افزار ، پرسپولیس ، تم موبایل ، کد اپدیت انتی ویروس

نکات ایمنی تلفن همراه


امروز تلفنهای همراه هوشمند و تبلتها نیز همانند رایانه ها و حتی بیشتر، در معرض حملات سایبری قرار دارند.


مهر: تازه ترین بررسیها نشان می دهد که به خاطر رشد سیستم عاملها و برنامه های جانبی تلفنهای همراه هوشمند و تبلتها و همچنین فقدان برنامه های امنیتی مناسب ابزارهای موبایل، این دستگاهها بیش از رایانه ها در معرض حملات سایبری قرار دارند.

امروز تلفنهای همراه هوشمند و تبلتها نیز همانند رایانه ها و حتی بیشتر، در معرض حملات سایبری قرار دارند.

استفاده از دستگاههای موبایل شرکتی و خصوصی برای انجام عملیات پیشرفته تر از فعالیتهای عادی موجب شده است که تلفنهای همراه هوشمند و تبلتها نیز به یکی از اهداف اصلی جنایتکاران انفورماتیکی تبدیل شوند.

امروز دنیای تجارت بیش از همیشه به سوی این نوع از دستگاهها گرایش پیدا کرده است و به همین دلیل شرکتها براساس نیاز مشتریانی که برای انجام فعالیتهای خود از دستگاههای موبایل استفاده می کنند، وب سایتهای سازگار با تلفنهای همراه هوشمند را عرضه کرده اند.

با ارائه این خدمات ویژه، افراد بیشتری از دستگاههای موبایل خود برای انجام عملکردهایی چون “بانکداری در خانه”، رزرو بلیت هواپیما، خرید کالا و بسیاری دیگر از امکانات ارائه شده بر روی اینترنت استفاده می کنند و با این کار اطلاعات شخصی خود را بیش از گذشته در معرض خطرهای بزرگ قرار می دهند.

درحقیقت، معمولاً تمام رایانه ها مجهز به سیستمهای حفاظتی هرچند محدود هستند، درحالیکه در بیشتر تلفنهای همراه هوشمند و تبلتها حتی یک “دیوار آتش” ساده نیز وجود ندارد.

همین مسئله موجب می شود که دستگاههای موبایل بیش از رایانه ها در معرض خطر قرار بگیرند. در این راستا، شرکت “شبکه های جونیپر” حدود دو سال قبل یک مرکز ویژه را برای تجزیه و تحلیل خطرات ناشی از حملات سایبری به دستگاههای موبایل راه اندازی کرد.

این مرکز که “مرکز تهدید جهانی” نام دارد نهادی است که به صورت شبانه روزی به بررسی و کشف تهدیدات امنیتی مشغول است.

رشد تهدیدات تنها در مدت دو سال

به خاطر تحقیقات کارشناسان و متخصصانی که در این مرکز فعال هستند، جونیپر به تازگی گزارشی مربوط به سالهای ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ را منتشر کرده و در آن به معرفی حملات مخرب و خطرات مرتبط با نشت اطلاعات و یا سوء استفاده از نفوذپذیری سکوهای سیستم عاملهای آندروئید محصول گوگل، بلک بری محصول RIM، ویندوز موبایل محصول مایکروسافت و iOS محصول اپل پرداخته و توضیح داده است که وقتی یک تلفن همراه و یا تبلت سرقت می شود کاربر در معرض چه تهدیداتی قرار می گیرد.

“مرکز تهدید جهانی شبکه های جونیپر” در این گزارش آورده است که در طول دوره تحقیق و بررسی بین سالهای ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰، حضور برنامه های مخرب بر روی سکوی آندروئید ۴۰۰ درصد رشد داشت که این رشد بسیار بالا با افزایش تعداد و مدلهای دستگاههای برپایه این سیستم عامل منطبق است.

برپایه این گزارش، همچنین، تعداد برنامه های مخرب در برنامه های جانبی سازگار با این سیستم عامل نیز افزایش یافته است.

درحقیقت، در ۵۰ درصد از موارد، برنامه های جانبی دارای لیسانس اطلاعات حساس کاربران را برای فعال شدن نیاز دارند.

از میان مشتریانی که مستقیما توسط “جونیپر” رصد شدند، افزایش حملات به برنامه های جانبی به ویژه از طریق “اس. ام. اس” و “اسب تراوا” در سطح جهانی ۲۵۰ درصد رشد داشت.

آمارها نشان می داد در مورد مشتریانی که از بسته امنیتی Junos Pulse Mobile Security استفاده می کردند در صورت سرقت دستگاه، یک بیستم کاربران توانستند اطلاعات حساس و شخصی خود را از راه دور حذف کنند.

یک سوم مشتریان از “جی. پی. اس” برای ردیابی دستگاه خود استفاده کردند، ۷۷ درصد گوشی خود را از راه دور مسدود کردند، ۳۰ درصد دیگر هرگز دستگاه مسدود شده را دوباره فعال نکردند و ۲۱ درصد اطلاعات خود را نابود کردند.

آینده امنیت دستگاههای موبایل

“جونیپر” معتقد است که استفاده بیشتر از دستگاههای موبایل در آینده برای انجام عملیاتهای مالی، این دستگاهها را بیش از گذشته در معرض خطر قرار می دهد. بنابراین نیاز خواهد بود که به برنامه های مخربی که از طریق نرم افزارهای جانبی موبایل دارای لیسانس و یا کِرَک شده و همچنین ویروسهایی که از راه “اس. ام. اس” و “ام. ام. اس” به تلفن همراه هوشمند راه می یابند بیشترین توجه را داشت.

توصیه های امنیتی

جونیپر به کاربران تلفنهای همراه هوشمند توصیه کرده است که دستگاه خود را به نرم افزارهای “ضد برنامه های مخرب” (ضد بد افزار) مجهز کنند و در حد امکان، دستگاه را با یک “دیوار آتش” محافظت و از رمزهای عبور سخت استفاده کنند.

همچنین، به گفته این شرکت، کاربران باید دستگاه خود را به سیستم حذف اطلاعات از راه دور تجهیز کرده و از اطلاعات خود به طور ثابت پشتیبان گیری کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد