جزیره دانلود گرگانیان

جزیره دانلود گرگانیان

آموزش و ترفند ، نرم افزار ، پرسپولیس ، تم موبایل ، کد اپدیت انتی ویروس
جزیره دانلود گرگانیان

جزیره دانلود گرگانیان

آموزش و ترفند ، نرم افزار ، پرسپولیس ، تم موبایل ، کد اپدیت انتی ویروس

تکامل بی پایان

دن گریناوالت (Dan Greenawalt) از طرف Turn 10 در کنفرانس Microsoft سرانجام Forza Motorsport 4 را نشان می دهد که قرار است بار دیگر سبک مسابقه ای (Racing) را دگرگون کند. ماشین هایی با جزئیات خیره کننده نمایش داده می شوند و نحوه استفاده از Kinect هم برای این بازی معرفی می شود. در حالیکه Turn 10 سعی دارد به همه اعلام کند که بازی آن ها تغییرات بسیاری داشته، ما نگاهی به بازی می اندازیم. هندلینگ نسخه چهارم از سبک خشک و شبیه سازی نسخه دوم کمی فاصله گرفته و مثل نسخه سوم کمی نرم و روان تر شده است. اما اگر می خواهید تجربه ای کاملاً شبیه سازی داشته باشید، تمام Assistها و گزینه های کمکی را در ابتدا حذف کنید تا با تجربه ای عجیب و ترسناک روبرو شوید.


نمایش بازی در رشته کوه های آلپ اتفاق می افتد و ما یک Ferrari 599 را در بازی داریم. این ماشین دقیقاً همانند نمونه واقعی خود خیلی وحشی و غیر قابل کنترل است. سر پیچ ها خیلی سخت می توان آن را کنترل کرد و در سرعت کم باید خیلی با دقت حرکت کنید. واقعاً شوکه کننده است که سازندگان چقدر واقعی این ماشین را طراحی کرده اند که درست همانند نمونه اصلی آن کنترل می شود. جان نولس (John Knowles) از Turn 10 لبخندی می زند و توضیح می دهد که هندلینگ کاملاً واقعی برای آن ها خیلی مهم بوده و به همین دلیل آن ها با کارخانه تایرسازی Pirelli همکاری کرده اند و تمام اطلاعات فیزیک و تمام اطلاعات ساختاری تایرهای آن ها را بدست آورده اند و دقیقاً با دستاوردهای خود، هم جهت کرده اند.

او می گوید: "ما یاد گرفتیم که چه کاری را درست انجام می دهیم و همچنین این را هم یاد گرفتیم که چه کاری را می توانیم بهتر انجام دهیم و این ترسناک بود، چون همه چیز در این میان تغییر می کرد. تأثیرات خیلی سریع برای ما نمایان شدند. ماشین ها سر پیچ ها خیلی می پیچیدند و یا بعضی از آن ها تمایل به مستقیم رفتن دارند." در کنار این هندلینگ تازه، بازی دارای دوربین جدید هم هست. دوربین آن ها همان کاری است که Slightly Mad Studios با دو نسخه قبلی Need for Speed: Shift انجام داده است. نمای داخل کابین خیلی بهینه تر است و سر شما می تواند داخل آن حرکت کند و مبنی بر حرکت های ماشین تکان می خورد.

این زاویه در کنار گرافیک خیره کننده بازی بسیار زیبا کار شده و نولس می گوید: "ما نمی خواستیم با Forza یک بازی Arcade داشته باشیم، بلکه می خواهیم اینبار ماشین ها با شما خیلی بلندتر صحبت کنند." به عبارتی می توان گفت که ماشین ها بلندتر هم هستند! سازندگان، یک سیستم صوتی جدید برای بازی تهیه کرده اند و شما واقعاً می توانید تمامی صداهای Ferrari را در بازی بشنوید و با ماشین های Muscle صداهای مهیبی دریافت کنید و با صدای گرفته Subaru Impreza پای خود را تا آخر روی پدال گاز فشار دهید. شباهت های بازی با Shift زیاد است. حس کردن سرعت در نمای داخل کابین و یا Rivals Mode و یا کلاب ماشین ها هم از بازی EA کپی برداری شده اند و بخش آنلاین بازی هم شبیه به Autolog است.





Turn 10 سعی می کند اشتباهات Polyphony را با Gran Turismo 5 تکرار نکند و پیشرفت های این بازی به ماشین ها نوعی شخصیت می بخشد. بخش Top Gear در Gran Turismo 5 خیلی بد استفاده شده بود و این فرصت خوبی برای همکاری Turn 10 با این برنامه تلویزیونی است و این موضوع برای طرفداران این برنامه هم خیلی اهمیت دارد. ماشین Kia Cee'd که ماشین اصلی حال حاضر Top Gear برای مسابقه است در بازی وجود دارد و کلارکسون (Clarkson)، هاموند (Hammond) و می (May) هم در بازی هستند و توضیحاتی راجع به هر ماشین می دهند و بازی را کاملاً شبیه به برنامه Top Gear کرده اند.

بخش چندنفره بازی در این قسمت بسیار سرگرم کننده است و یک سری World Tour هم برای این قسمت طراحی شده که هنوز اطلاعات زیادی از آن در دسترس نیست. به طور کلی بازی خیلی داینامیک تر و رنگی تر از Forza 3 کار شده و شما در سراسر دنیا طبیعت های زیبایی را مشاهده خواهید کرد. همانند بازی های Polyphony در بخش گالری شما می توانید ریزترین اطلاعات ماشین را بدست آورید و در نمایی بسیار زیبا آن ها را مشاهده کنید. در این بخش می توانید با ماشین خود ارتباط برقرار کنید و در ماشین را باز کنید و یا با خم شدن، تایرهای خود را مشاهده کنید و دوربین را بچرخانید و در حالیکه در اطراف ماشین خود حرکت می کنید، راوی های Top Gear در مورد ماشین شما توضیح می دهند. در هر نما و هر زاویه ای از ماشین، یک سورپرایز برای شما وجود دارد تا با آن ارتباط برقرار کنید.





گرافیک Forza 4 خیره کننده است. محیط های بازی از سیستمی به نام Image Based Lighting استفاده می کنند که در حقیقت این تکنیک از هالیوود قرض گرفته شده است. شما ماشین را در یک محیط واقعی قرار می دهید و نور خورشید در هر طرف ماشین می تباد و کاملاً واقعی و طبیعی رفتار می کند. این دقیقاً تلفیقی از واقعیت با دنیای مجازی است که Forza 4 را می سازد. هماهنگی بازی با Kinect فوق العاده است. در سیستم جدید Wireless Speed Wheel شما حتی می توانید پدال گاز و ترمز را هم فشار دهید و با دو دست خود فرمان را بگیرید. برای کسانی که فضای کافی در اتاق خود ندارند، این وسیله بهترین انتخاب است. به طور کلی Forza 4 جهشی بزرگ در این سری به نظر می رسد. با وجود Gran Turismo 5 که کمی در امتیاز گرفتن ضعیف تر عمل کرد، Turn 10 بالاخره از زیر سایه این بازی درآمد و حال به نظر می رسد که این مسابقه دیگر یک مسابقه برابر نیست. Forza اینبار به خود نگاه می کند و پیشرفت می کند و نتیجه بازی بهتر، هوشمندانه تر و زنده تر است و از همین الآن بی صبرانه منتظر این بازی می مانیم.



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد