جزیره دانلود گرگانیان

جزیره دانلود گرگانیان

آموزش و ترفند ، نرم افزار ، پرسپولیس ، تم موبایل ، کد اپدیت انتی ویروس
جزیره دانلود گرگانیان

جزیره دانلود گرگانیان

آموزش و ترفند ، نرم افزار ، پرسپولیس ، تم موبایل ، کد اپدیت انتی ویروس

خوب، بد، الکتریسیته

همانند بسیاری از استودیوهای Sony، استودیوی Sucker Punch هم در این نسل تصمیم گرفت که بجای بازی های پلتفرمر، بیشتر روی اکشن جدی کار کند. نتیجه کار این استودیو، بازی زیبای inFamous بود که در فضای Open-World اتفاق می افتد. پس از حوادث نسخه قبل، Sucker Punch اینبار خیلی مجهزتر inFamous 2 را عرضه کرده است.

داستان


پس از این که کول مکگراث (Cole McGrath) در نسخه قبل موفق به کشتن کسلر (Kessler) شد، سر و کله یک هیولای بزرگ پیدا می شود که قدرت او بسیار بیشتر از کول است. این هیولا Empire City را نابود می کند و حال کول با یک مأمور NSA به نام لوسی کو (Lucy Kuo) آشنا می شود که در حقیقت یکی از دوستان جان وایت (John White) از نسخه قبل است. کو به کول پیشنهاد می کند که به شهر New Marais بیاید، چون جهت حرکت هیولا بزرگ از Empire City به سمت این شهر است. حال داستان بازی در شهر New Marais اتفاق می افتد، جایی که باید کول تمام تلاش خود را بکند تا طی چند روز آینده که هیولا به این منطقه می رسد، خود را قدرتمند کند و با کمک افراد خاصی مثل دکتر ولف (Dr. Wolfe) که در حقیقت Ray Sphere را با کسلر ساخته، جلوی هیولا را بگیرند. اما ماجرا به این سادگی ها هم نیست.

سیاستمداری به نام جوزف برتراند (Joseph Bertrand) در این بی نظمی، کنترل شهر New Marais را در دست گرفته و از هر نیرو و کاری استفاده می کند تا قدرت خود را حفظ کند و مهم تر از همه کول را از بین ببرد. داستان inFamous 2 خیلی خوب ماجرای قبل را ادامه می دهد و شخصیت ها و عوامل جدیدی را به خود اضافه می کند. زیک (Zeke) دوست صمیمی کول همچنان همراه او است و شخصیت هایی مثل کو هم خوب پرداخته شده اند. شخصیت کول اینبار ساختار جدیدتری گرفته است. از آنجایی که صداگذار او و حتی یک زمان چهره وی تغییر کرده بود، Sucker Punch سعی کرده تا او را کمی بامزه تر خلق کند که آن ها به خوبی از پس این موضوع برآمده اند، چرا که کول نه خیلی مسخره، بامزه شده که ما کلاً شخصیت شماره قبل را فراموش کنیم و نه این که خیلی خشک است که نتوان با وی ارتباط برقرار کرد. در نهایت داستان همچنان در طی نمایش های کمیک مانند روایت می شود که خیلی خوب پرداخته و بیان می شود.



گرافیک


شهر New Marais ظاهر متفاوتی دارد. نکته ای که باعث تعجب ما می شود، این است که Sucker Punch چقدر به جزئیات شهر توجه داشته است. تمام ساختمان ها وخانه ها متفاوت و پر از جزئیات هستند. سازندگان آنقدر با عشق و علاقه این شهر را ساخته اند که مثلاً شما جلوی یک خانه چند صندلی، یک میز، چند شیشه نوشیدنی، تلویزیون، مجله و کباب پز مشاهده می کنید و می بینید که واقعاً چه توجهی به هر چه زنده نشان دادن این شهر شده است. همه چیز در این شهر با منطق طراحی شده و جزئیات پنجره، درها، پشت بام ها و... واقعاً خیره کننده است. نکته مثبت دیگر بخش گرافیک، نورپردازی عالی آن است.

بازتاب های نور از الکتریسیته کول بسیار چشم گیر هستند و به طور کلی منابع نور خیلی خوب عمل می کنند و سایه های با کیفیتی هم مشاهده می کنیم. فریم ریت بازی بسیار بالا است و گاه در بعضی صحنه های پر از انفجار همراه با دشمنان بسیار و حضور یک هیولای بزرگ، ذره ای افت فریم مشاهده نمی شود. متأسفانه مشکلاتی مثل شخصیت های بی کیفیت هم در بازی به چشم می خورند. مدل کول خوب طراحی شده، ولی لباس ها و به طور کلی شخصیت های دیگر در حد شخصیت های نسل قبل هستند. در نهایت گرافیک inFamous 2 جهش بسیار بزرگی نسبت به قبل داشته و بسیار زیبا شهر New Marais را به تصویر می کشد.

موسیقی/صداگذاری


صداگذاری شخصیت ها خوب است. در ابتدا تغییر صداگذار کول کمی ما را ترساند، ولی اجرای او بسیار خوب و جنس صدایش خشن است. با این حال، خیلی بامزه و خودمانی صحبت می کند که باعث شده کول باور پذیرتر از قبل باشد. صداگذارهای دیگر هم خوب کار کرده اند، ولی شخصیت زیک اصلاً بامزه کار نشده و با وجود اینکه چنین شخصیت هایی می توانند خیلی به جنبه طنز آمیز بازی کمک کنند و در کنار شخصیت اصلی بدرخشند، زیک در این موضوع شکست می خورد. Sucker Punch می توانست با دیالوگ های جالب تر و صداگذاری بهتر شخصیتی فراموش نشدنی مثل بری ویلر (Barry Wheeler) در Alan Wake بسازد. Sucker Punch آنقدر به موسیقی این بازی توجه داشته که چهار آهنگساز خبره برای این کار استخدام کرده است. قطعات آرام، تند، اکشن و یا قطعات حاوی سازها ضربی و... هر کدام توسط یک آهنگساز جدا ساخته شده اند که نتیجه یک محصول بسیار زیبا است. واقعاً inFamous 2 در بخش موسیقی من را به خود جذب کرد و قطعاتی که این آهنگسازها ساخته اند، دقیقاً حس اصلی بازی را درک کرده و خیلی خوب روی کار منطبق می شود.

گیم پلی


یک دنیای کاملاً باز با یک ابرقهرمان که هر کاری بخواهد می تواند انجام دهد، نوید یک یک گیم پلی جذاب را می دهد. Sucker Punch اینبار آزادی و سرعت را به اوج خود برده و شخصیت کول را آنچنان قوی و سریع کرده که بازی یک لحظه هم توقف ندارد. شهر New Marais بسیار بزرگتر و پر جزئیات تر از Empire City است. شما در کنار قدرت های قدیم، تعداد بیشماری هم قدرت جدید کسب می کنید. لیست این قدرت ها تمام رقیبان inFamous را پشت سر می گذارد و هر کدام از آن ها به خوبی در جای جای بازی استفاده می شوند. گلوله های برقی همچنان وجود دارند و می توانید حتی آن ها را سه تایی کنید و یا از نارنجک های برقی استفاده کنید که خیلی قدرتمندتر هستند و مدل چسبناک آن ها هم وجود دارد.

موج الکتریسیته می تواند دشمنان نزدیک را پرتاب کند و یا راکت هایی که به طرف شما می آیند را بازگرداند. سنگر گیری های جالب نسخه قبل با انیمیشن های جالب کول همچنان وجود دارند. قدرت های ویژه زیادی هم در این شماره هستند که واقعاً نفس گیر هستند. مثلاً Vortex یک طوفان عظیم در منطقه به پا می کند و هر چیز و هر کس را بلند کرده و نابود می کند. نیروهای ویژه بسیاری وجود دارند که قصد نداریم با گفتن آن ها هیجان مشاهده برای اولین بار را از شما بگیریم. Sucker Punch اینبار روی نبردهای تن به تن خیلی کار کرده که نتیجه خلق وسیله ای به نام Amp شده است. Amp شبیه به یک گرز است، با این تفاوت که دو شاخه و پر از الکتریسیته است.

کول از این پس تمام نبردهای تن به تن خود را با استفاده از این وسیله انجام می دهد که بسیار عالی است. فنون چندضرب بی شماری برای Amp طراحی شده و با آهسته شدن صحنه در حین اجرای این فنون، این مبارزات خیلی سینمایی تر جلوه می کنند. بالا رفتن از اجسام و به قولی پارکور در این شماره بسیار متنوع تر و وسیع تر شده است. Sucker Punch می گوید که آن ها در نسخه دوم شهر جدیدی دارند که قابلیت بسیار بیشتر و وسیع تری برای سیستم بالا رفتن به شما می دهد. حتی در یکی از صحنه های بازی ما متوجه می شویم که کول توانایی بالا رفتن از اجسام را در همین شهر یاد گرفته است.

گستره لبه ها و مکان هایی که کول می تواند از آن ها بالا برود، واقعاً زیاد است و در حقیقت جایی نیست که شما نتوانید از آن بالا بروید و می توان کول را یک Spider-Man نامید که توانایی شلیک الکتریسیته هم دارد. اما مهم ترین بخش گیم پلی inFamous سیستم کارما است. در این بازی آزادی عمل فقط محدود به چگونه کشتن دشمنان و یا وسعت شهر نیست. شما حتی می توانید انتخاب کنید که چه انسانی باشید. اگر کارهای شما تأثیر منفی بر شهر بگذارد، مثلاً به مردم بی گناه صدمه بزنید و یا مأموریت هایی انجام بدهید که باعث هرج و مرج شود، نوار نیروی شر شما بالا می رود و چهره کول بی رنگ تر و پر از رگ شده و الکتریسیته شما قرمز رنگ می شود.

اگر به مردم کمک کنید و مأموریت های خوب بازی را بروید، الکتریسیته شما آبی می ماند. این نوار کارما به طور کلی ساختار بازی را تغییر می دهد، مراحلی که دریافت می کنید و بعضی قدرت ها کاملاً با هم فرق دارند و از همه مهم تر وقایع داستان بنا بر شخصیت شما تغییر می کند. یک سری حق انتخاب های دشوار در بازی وجود دارند که بر ارزش های این نوار کارما می افزاید. مراحل بسیار متنوع تر نسبت به قبل و حفظ عناصر مثبت inFamous 1 باعث شده تا نسخه دوم به شدت سریع و هیجانی شود و inFamous 2 را به یکی از سرگرم کننده ترین بازی های این نسل تبدیل کند که البته مشکلات کوچکی مثل هوش مصنوعی ضعیف مردم شهر و بعضی باگ های رایج سبک Open-World در آن وجود دارند.

نتیجه گیری


inFamous 2 دنباله ای بسیار موفق بر نسخه قبل است که یک سری مشکلات هم داشت. تجربه ای که در آن مدام در حال حرکت کردن و بازی کردن هستید و یک نفس از آن لذت می برید. inFamous 2 قطعاً یکی از زیباترین بازی های کنسول PS3 در این نسل است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد